Flytta till Mölnbacka!

Men då behövs tomter och lägenheter!

Onsdag 1 mars 2023

Det är viktigt att göra allt för att alla delar av kommunen ska vara bra platser på jorden. Det är därför vi bjuder in till Forum L – vi har varit i Butorp, nu Mölnbacka, nästa gång hälsar vi någon annanstans!

Vad behöver kommunen göra för att Mölnbacka ska utvecklas på bästa sätt? Det var frågan vi ställde. Vi fick ta del av förslag och idéer, som vi nu ska ta tag i. Ett exempel: gör något åt genomfarten för att få bilister att sänka hastigheten. Problemet har lyfts med kommunen, men svaret dröjer. Vi ska kolla vad som görs i den frågan. Den finns lägenheter som inte sköts bra. Viktiga kulturhistoriska inslag i bygden behöver få mer uppmärksamhet. Och vad händer med pensionatet, nu HVB-hem?

Vi testade tanken på en ny områdesplan som skulle ge Mölnbacka nya bostäder med den service som hör till, t ex en förskola. Vore mycket bra för barnfamiljer som nu själva får sköta transporten till Deje. Och nya familjer med småbarn skulle se Mölnbacka som en bra möjlighet.

Ska varje del av kommunen bli bättre, måste de som bor i ett område få en chans att berätta vad som behöver göras. Därför kom vi till Mölnbacka.  Och hoppas få behålla kontakten med de vi träffat.